Op zaterdag 7 maart heeft onze groep meegedaan aan de jaarlijkse iScout, een online activiteit waarbij deelnemende teams een virtuele wereldreis moeten maken. Namens Scouting Frederik Hendrik ging een groep explorers, stamleden, leiding en bestuur de strijd aan met 252 andere andere teams uit binnen- en buitenland.

Het doel van de iScout is simpel; leg binnen de tijd een zo groot mogelijk afstand af. Aan het begin van het spel krijg je een cryptische omschrijving van een locatie, zodat je met veel zoeken op internet kunt achterhalen welke plek bedoeld wordt. Als je het goede antwoord gevonden hebt geef je dit aan op een kaartje, en krijg je de omschrijving voor het volgende punt.

Er is echter nog wel een extra uitdaging. Je krijgt telkens alleen de volgende omschrijving als je genoeg ‘reiscredits’ hebt. Dat zijn punten die je kunt verdienen met doe-opdrachten. Behalve het zoek-team, die hun best doen om zo veel mogelijk locaties te vinden, is er dus ook een doe-team. Zij moeten allerlei vreemde opdrachten uitvoeren en foto’s of video’s van het resultaat opsturen om die reiscredits te verdienen. Om maar een paar voorbeelden van doe-opdrachten te noemen; bak vierkante donuts, gebruik een mandje voor op een fiets als boodschappenmandje in de supermarkt, vul een douchecabine met minstens een meter schuim, en ga zo maar door.

Uiteindelijk is het ons gelukt om enorm veel digitale kilometers af te leggen, en we hebben daarmee de 22e plaats veroverd!
Mocht je de complete uitslag willen zien, of (over een tijdje) alle foto’s en filmpjes, kijk dan eens op de site van iScout.