In het weekend van 6 tot 8 april doen de scouts weer mee aan de Regionale Scoutingwedstrijden (RSW). Dat houdt in dat ze samen met honderden andere scouts uit heel regio De Baronie een weekend lang kamperen, hun eigen eten koken, een tocht fietsen en lopen, spellen spelen en bovendien vooral veel samenwerken en veel plezier maken.

De RSW heeft daarbij elk jaar een ander thema, en dit jaar is dat “Hollywood party – The Oscar’s”. Dat thema zal het hele weekend lang terugkomen in een themaverhaal, stukjes toneel en de aankleding van het hele terrein en de programmaonderdelen. Daar hoort ook bij dat alle deelnemende ploegen van tevoren een themaopdracht uitwerken, waarmee ze alvast de eerste punten voor de einduitslag kunnen verdienen. De themaopdracht van dit jaar staat hiernaast (klik erop voor een grotere versie), dus de scouts kunnen alvast nadenken hoe ze hier creatief mee aan de slag kunnen gaan.

Voor meer informatie over deze editie van de RSW kun je alvast terecht op de RSW-site en de facebookpagina van de regio. In de komende weken zal daar langzaamaan steeds meer informatie komen te staan.