Scouts kijken naar een raaf in het vogelrevalidatiecentrumAfgelopen zaterdag was voor alle speltakken de laatste bijeenkomst van het seizoen. Nog een laatste kans dus om met iedereen bij elkaar te komen voor de zomerkampen beginnen en er een paar weken geen opkomsten meer zijn.

Voor deze laatste bijeenkomst, beter bekend als de afsluitmiddag, verzamelden we bij het Vogelrevalidatiecentrum in Zundert. Hier worden allerlei soorten vogels, van klein musjes tot aan reusachtige oehoe’s, opgevangen als ze hulp nodig hebben. Daarnaast kunnen ook kleine zoogdieren, zoals egeltjes en eekhoorns naar het revalidatiecentrum worden gebracht als ze dat nodig hebben. Ze worden dan goed behandeld, verzorgd en klaargemaakt om weer losgelaten te worden in de natuur.

We kregen daar een interessante rondleiding waarbij we van alles hebben geleerd over de verschillende soorten vogels en hoe ze verzorgd worden. Zo weten we nu van alles over hoe de vogels leven, wat ze eten, wat we moeten doen als we een gewond vogeltje vinden en hebben we gezien hoe kleine musjes met de hand gevoerd worden.

Nu is het seizoen dus helaas echt afgelopen, en zijn er pas tegen september weer normale bijeenkomsten. In de zomervakantie gaan de welpen, scouts, explorers en stam wel eerst nog op zomerkamp. We wensen ze daarbij heel veel plezier, en zien jullie graag na de zomer weer!