Een onderdeel van de tocht door LeopoldsburgIn het Hemelvaartsweekend trok de hele groepsraad samen naar het Vlaamse Hechtel-Eksel voor een weekend vol typische scoutingactiviteiten. De reden hiervoor was niet alleen het 70-jarig jubileum van onze groep, maar vooral ook dat we graag onze vrijwilligers wilden bedanken. De groepsraad is namelijk de groep mensen die zorgt voor alles wat komt kijken bij het draaiend houden van een scoutinggroep. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de leiding van de speltakken, het verenigingsbestuur, de groepsbegeleiders en en de beheerders van ons clubhuis. Omdat zij ook extra hard moeten werken vanwege het drukke feestjaar, is een bedankje wel op zijn plaats.

Tijdens dit weekend hebben zij genoten van een afwisselend programma, met voor ieder wat wils. Van een groot scouting-triviantspel tot een puzzeltocht door Leopoldsburg, en van botsautovoetbal tot een bezoek aan de kolenmijnen van Beringen. Naast deze uitdagende activiteiten, bood het weekend vooral de mogelijkheid om elkaar eens wat beter te spreken. Omdat het normaal gesproken al zeldzaam is om met de leiding van meerdere speltakken bij elkaar te zijn, was het erg gezellig om eens met alle vrijwilligers samen te zijn.

Wij willen hierbij nogmaals iedereen bedanken die een bijdrage levert aan het draaiend houden van onze groep, en hopen dat wij nog samen veel moois mogen meemaken.