Welpen

Het speltakteken van de WelpenWie zijn wij?
Welpen zijn jongens en meisjes van 7 tot 11 jaar oud. Ze maken iedere zaterdag met het grootste gemak verre reizen. Over de grens, of terug in de tijd. Ze beleven samen met de andere welpen en geholpen door de leiding de wildste avonturen.
Maar wat doen de welpen nu eigenlijk? Leuke spelletjes die iedereen bij Scouting wel eens doet, zoals spannende spelen in de bossen, knutselen, figuurzagen, speurtochten lopen, koken en bakken, sporten, hutten bouwen, toneelspelen, geheimschrift maken, kampvuur en nog veel meer. Dingen waar iedereen zijn fantasie en energie in kwijt kan.
Aan het einde van het jaar gaan we met alle welpen op kamp, voorzien van een leuk thema. We gaan dan bijna een week naar een andere blokhut en we laten vader en moeder thuis. We gaan dan de hele week alleen maar leuke dingen doen. Je leert elkaar door&door kennen en beleeft avonturen die je nooit meer vergeet. ’s Avonds blijven we lang op want dan kunnen we nog zingen, moppen vertellen en marshmallows eten bij het kampvuur en een nachtspel spelen.

Uniform
Welpen dragen een blauwe (spijker)broek, een groene blouse en natuurlijk onze fraaie geruite groepsdas. Zo ben je altijd herkenbaar als welp van Scouting Frederik Hendrik.

Opkomst
Zaterdagmiddag van 14.30 tot 17.00 uur en een keer in de maand op vrijdagavond van 19.15 tot 21.15 uur.
Exacte data zijn te vinden in ons programmaboekje.

Contributie
Deze bedraagt €19,00 euro per maand. Dit is inclusief een deel van de kampbijdrage.