Eindelijk, die wekenlange periode van op de bank hangen, tv kijken, je vervelen en elke dag uitslapen is voorbij. Het scoutingseizoen begint weer!

De eerste bijeenkomst van de scouts is op vrijdagavond 4 september (zoals gebruikelijk van 19:15 tot 21:15), en de bevers en welpen beginnen weer op zaterdag 5 september (ook op hun normale tijden). De week erna, op zaterdag 12 september, is de overvliegbijeenkomst, waarna alle bevers, welpen, scouts en explorers die overvliegen voortaan bij hun nieuwe speltak mee draaien.

De leiding van de welpen en de scouts nodigt de ouders van hun leden daarnaast uit voor een informeel samenzijn voorafgaand aan het overvliegen, van 14:00 tot 14:30. Omdat een groot deel van de welpen en scouts zelfstandig naar scouting komt, en we deze ouders dus zelden zien, biedt dit de mogelijkheid om eens bij te praten met andere ouders en de leiding. De welpen en scouts zelf mogen al meteen met hun ouders mee komen, zij kunnen dan tot het begin van de bijeenkomst vrij spelen op het terrein.