Clubhuis

Het clubhuis van Scouting Frederik Hendrik en het terrein daar omheen is ruim opgezet en biedt accommodatie aan grote groepen, zowel jeugd als volwassenen. We hebben de beschikking over een groot speelveld, een permanente stookvergunning en ruimte genoeg om uitgebreid te pionieren of een andere buitenactiviteit te doen. Uiteraard is er ook een grote kampvuurkuil op het terrein.

In ons clubhuis zijn een riante keuken met 8 gaspitten, een koelkast, vriezer en oven, en een uitstekende wasgelegenheid (3 wc’s, 3 douches, 2 urinoirs en 2 grote wasbakken) aanwezig. Verder hebben we de beschikking over een handig ingedeeld scouts-lokaal met patrouillehokken en een grote open haard, een groot welpen-lokaal, en een knus ingericht explo-lokaal. Vanwege de grens op het aantal personen dat in een lokaal mag overnachten, is ons clubhuis geschikt voor groepen tot maximaal circa 50 personen.

Accomodatiegids
Uiteraard zijn wij ook te vinden in de accomodatiegids van Scouting Nederland. Hier staat echter vrij weinig informatie in die niet op deze pagina te vinden is.

Omgeving
Op 10 minuten loopafstand is er een groot bos, helemaal tot aan Ulvenhout. Aan de rand van dit bos ligt het openluchtbad Wolfslaar. Vlak daarbij zit het Milieu Educatief Centrum (MEC), een groots opgezette kinderboerderij met veel leerzame elementen. Op de fiets liggen het bekende Mastbos en de Chaamse bossen op slechts een kwartiertje. Verder niet te vergeten de Galderse Meren, een groot buitenrecreatiegebied.

Voor wie iets anders wil dan natuur is er natuurlijk het prachtige dorpje Bavel en de bruisende stad Breda, met musea, winkels en veel historie.
En als je nog wat verder weg wil: een half uurtje in de auto brengt je naar de Efteling of de stad Antwerpen. Kortom, genoeg te doen!

Overige voorzieningen
Los van alles wat noodzakelijk is voor een clubhuis, zoals een keuken, degelijk sanitair en de lokalen, bieden wij een aantal voorzieningen aan die voor het verblijf strikt genomen misschien niet nodig zijn, maar wel handig kunnen zijn.

Foto’s
Hieronder staan een aantal foto’s die een indruk geven van het gebouw en het terrein. De eerste afbeelding is een globale plattegrond van het gebouw. De grijsgekleurde ruimtes zijn berghokken, deze zijn daarom afgesloten.

Plattegrond clubhuis

Een plattegrond van ons clubhuis.

De buitenkant van het gebouw. De openstaande deuren geven toegang tot het scoutslokaal.

Het terrein

Een impressie van het terrein. Deze foto is genomen vanaf de kampvuurkuil.

Scoutslokaal scouting Frederik Hendrik

Het scoutslokaal met groot krijtbord, vier patrouillehokken en open haard (niet op de foto).

Welpenlokaal clubhuis Scouting Frederik Hendrik

Het welpenlokaal, met over de gehele voorzijde van het gebouw openslaande ramen met luiken.

Explorerlokaal clubhuis Scouting Frederik Hendrik

Het explorerlokaal. Deze ruimte heeft aan een korte kant een bar en over de lange zijde ramen met afneembare luiken.

De rechterkant van de keuken

De rechterkant van de keuken, met twee fornuizen en een oven.

De linkerkant van de keuken, met magnetron, koelkast en vriezer.

Twee van de drie douches.

De wasbakken in het sanitairblok.