Kom eens kijken
Lijkt het je wat om lid te worden van Scouting, en wil je wel eens meemaken hoe het bij Scouting Frederik Hendrik is? Draai dan geheel vrijblijvend eens een of meerdere keren mee. Iedereen die overweegt lid te worden heeft recht op een aantal gratis bijeenkomsten te komen kijken alvorens te beslissen of je lid wil worden. Neem hiervoor contact met ons op via info@scoutingfrederikhendrik.nl of het adres van het betreffende speltak (te vinden op de contactpagina). Omdat we tijdens bijeenkomsten niet altijd op ons terrein zullen blijven en niet elke bijeenkomst even geschikt is om te komen kijken, is het niet aan te raden om onaangekondigd bij onze bijeenkomsten te verschijnen.

Speltakken
Bij Scouting Frederik Hendrik hebben we de volgende speltakken;

Bevers: van 4 tot 7 jaar
Welpen: van 7 tot 11 jaar
Scouts: van 11 tot 15 jaar
Explorers: van 15 tot 18 jaar
Stam: van 18 tot 23 jaar

Meer informatie over wat deze speltakken doen en wanneer ze hun bijeenkomsten hebben is te vinden via het “Informatie”-menu bovenin of het menu “Speltakinformatie” aan de rechterkant.

Contributie
Vanaf het moment dat je besluit om lid te worden, word je aangemeld bij onze groep (en daarmee ook bij Scouting Nederland) en hoor je echt bij onze groep. Dat betekent dat je, na je installatie, hetzelfde uniform als de rest van je speltak gaat dragen, je met alle bijeenkomsten en kampen mee doet, en dus ook contributie zult moeten gaan betalen. Omdat Scouting naast leuk ook ontzettend nuttig voor je is, zijn er tegenwoordig speciale fondsen (het jeugdcultuurfonds en het jeugdsportfonds) voor gezinnen waarvoor de contributie een probleem is. Meer informatie over hoe dit precies werkt is ook te verkrijgen via info@scoutingfrederikhendrik.nl.

Leiding worden
Behalve nieuwe leden, zijn we ook altijd op zoek naar nieuwe enthousiaste leiding. Als leiding doe je, samen met de rest van je leidingteam, van alles en nog wat om te zorgen dat de bijeenkomsten van je speltak een succes zijn. Zo bedenk je vooraf de programma’s, zorg je ervoor dat alle benodigde materialen er zijn en onderhouden worden, en ben je het eerste aanspreekpunt voor de leden. Doordat je dit altijd samen met anderen doet sta je er echter nooit alleen voor, en is het vooral een van de gezelligste manieren om iets nuttigs te doen in je vrije tijd. En ondanks dat ervaring met scouting een voordeel kan zijn, is dit zeker niet verplicht. Als nieuwe vrijwilliger draag je natuurlijk bij aan de sociale veiligheid in onze vereniging, lees daarom ook even onze pagina over sociale veiligheid.
Lijkt het je wat om leiding te worden, of twijfel je of het wel echt iets voor jou is, neem dan een keer contact met ons op via info@scoutingfrederikhendrik.nl, en kom een keer langs om wat leiding te spreken en te zien wat ze nou eigenlijk allemaal doen.