Vrienden van FH

De flyer van de Vrienden van FHWie zijn de Vrienden?
Buiten onze leden en onze vrijwilligers is er nog een grote groep mensen die zich wel verbonden voelt met Scouting Frederik Hendrik, maar er niet wekelijks te vinden zijn. Dit zijn (oud-)leden en vrijwilligers, hun familie, mensen die wel van onze groep gehoord hebben maar er zelden of niet zelf komen en ga zo maar door. Deze groep wil wel op de hoogte blijven van wat er binnen onze groep gebeurt, zouden graag wat vaker van ons horen, en willen ons steunen zonder zelf tijd te hebben om vrijwilligerswerk te doen. Speciaal voor deze mensen zijn er tegenwoordig de Vrienden van FH.

Wat houdt Vriend zijn in?
Vanaf het moment dat je bent aangemeld als Vriend, geniet je van enkele privileges. Zo krijgen de Vrienden minstens tweemaal per jaar een nieuwsbrief met teksten vanuit de speltakken en het bestuur over het reilen en zeilen van de groep. Hierin worden onder andere elke keer stukken geplaatst over activiteiten die de speltakken sinds de laatste nieuwsbrief hebben ondernomen. Hiermee missen de Vrienden dus nooit belangrijke ontwikkelingen. Daarnaast worden de Vrienden ook minstens eenmaal per jaar uitgenodigd om een bijeenkomst bij te wonen. Anders dan de nieuwjaarsreceptie die al jaren plaatsvindt is dit veel minder een speciale bijeenkomst. We proberen er namelijk voor te zorgen dat Vrienden juist tijdens een zo normaal mogelijk bijeenkomst kunnen meemaken hoe onze programma’s er uit zien.

In ruil voor deze voordelen vragen we slechts een kleine bijdrage van €20,- per jaar. Dit bedrag stelt ons in staat om voor een schappelijke contributie uitdagende programma’s te blijven aanbieden voor onze jeugdleden. Een win-win situatie dus. Vrienden kunnen op een simpele manier betrokken worden en blijven bij onze groep, en wij kunnen voor iedereen een geweldige vrijetijdsbesteding verzorgen.

Hoe kan ik Vriend worden?
Vriend worden is simpel. Vul dit inschrijffomulier in, en lever het in bij een van de adressen die erop vermeld staan.  Nieuwe Vrienden werven kan natuurlijk ook. Gebruik daarvoor bijvoorbeeld deze flyer waarop een korte uitleg over het Vriendschap staan.
Het stopzetten van het Vriendschap is overigens net zo simpel, een mailtje naar vrienden@scoutingfrederikhendrik.nl met de mededeling dat je geen Vriend meer wil zijn is voldoende.