Stam

Het speltakteken van de RoverscoutsWie zijn wij?
De Stam bestaat uit jonge mensen van 18 tot 24 jaar. Officiëel heten de leden van deze leeftijdsgroep ‘Roverscouts’. Een groep Roverscouts bij elkaar heet echter een Stam, vandaar dat wij alleen die benaming gebruiken. Stamlid ben je immers nooit alleen. De Stam draait helemaal zelfstandig zonder begeleiding: uit de leden vormen we zelf een stamraad met een voorzitter, secretaris en een penningmeester. Veel stamleden zijn zelf actief als leiding bij een van de speltakken. De activiteiten tijdens een opkomst zijn b.v. het organiseren van een diner, zelf bier brouwen, een ingewikkelde speurtocht lopen, een spelavond of gewoon gezellig kletsen met elkaar. Het is dus vooral een echte vriendenclub.

De Stam gaat ook ieder jaar een weekje met elkaar op kamp, meestal naar het buitenland.

Uniform
Een donkerblauwe blouse met groepsdas. Met de mooie blauwe blouse hebben we al menig scout van een andere groep op een dwaalspoor gezet die dan denken dat we een watergroep zijn wat dus niet zo is. Toch blijven we het lekker dragen want het is mooi, praktisch omdat er al een speltak is met rode blouse en daarnaast geldt voor iedereen: stamblauw past bij jou!

Opkomst
Een keer per maand op zaterdagavond van 19.00 uur tot 23.00 uur.

Deze bedraagt €14,50 euro per maand.