Scouts

Het speltakteken van de ScoutsWie zijn wij?
De Scouts is een gemengde groep van jongens en meiden van 11 tot 15 jaar, die zaterdagmiddag en soms op vrijdagavond draaien.
Elke keer heeft de leiding een ander programma voorbereid. Je leert bij de Scouts bijvoorbeeld hoe je moet pionieren, een keuken moet bouwen, primitief koken, een houtvuur maken, maar we sturen jullie ook een paar keer per jaar op pad voor een speurtocht op de fiets of om een tocht te gaan lopen met kaart en kompas.
Daarnaast hebben we ook nog allerlei andere activiteiten: naar de bossen gaan om een spel te spelen, verschillende teamspelletjes waarin het echt aankomt op samenwerking in je groep, maar ook hebben we bijvoorbeeld afgelopen jaar een filmavond georganiseerd. Je merkt wel dat het programma heel verschillend kan zijn en dat je je dus nooit zult vervelen.
En niet te vergeten: het zomerkamp! Ieder jaar gaan we in de zomer een hele week met zijn allen op kamp. Elk jaar gaan we naar een ander kampeerterrein in een andere omgeving. We slapen dan in tenten en de hele week zit vol met allerlei leuke activiteiten voor jullie.
Bij de scouts moet je verder kijken dan je neus lang is. Je eigen mening ontwikkelen. En om een mening te kunnen hebben, moet je dingen weten. Scouts zijn daarom nieuwsgierig naar hun omgeving. Ze willen van alles leren. Bijvoorbeeld over de natuur, de samenleving of een andere cultuur. Natuurlijk krijg je daarbij hulp van de leiding.

Uniform
Scouts dragen een blauwe (spijker)broek, een beige blouse en natuurlijk onze fraaie geruite groepsdas. Zo ben je altijd herkenbaar als scout van Scouting Frederik Hendrik.

Opkomst
Zaterdagmiddag van 14.30 tot 17.00 uur.
En 1x per maand een avondopkomst op vrijdagavond van 19.15 tot 21.15 uur.

Contributie
Deze bedraagt €21,50 euro per maand. Dit is inclusief een deel van de kampbijdrage.