Hoera! Scouting Frederik Hendrik Bavel bestaat 75 jaar! Heb jij deze week het nieuwsartikel gespot in weekblad Nieuw Ginneken en BredaVandaag? Lees het anders hieronder

BAVEL – Scouting Frederik Hendrik uit Bavel is jarig. De vereniging bestaat dit jaar 75 jaar. Eigenlijk had de vereniging dat groots willen vieren met haar leden, maar door corona zijn de festiviteiten uitgesteld. Als klein verjaardagscadeau hebben de leden wel allemaal een jubileummok gekregen.

Alle leden van scouting Frederik Hendrik uit Bavel zijn verrast met een unieke jubileummok. Met het cadeautje kan de ‘verjaardag’ van de vereniging toch nog een klein beetje gevierd worden. Want grote groepsactiviteiten om de mijlpaal te vieren zitten er vanwege corona niet in.

Festiviteiten
Eigenlijk had de scoutingvereniging een vol programma aan feestelijke activiteiten gepland staan, vertelt voorzitter Jolien Vos. “75 jaar bestaan is natuurlijk een mijlpaal waar we heel trots op zijn. We waren dan ook al begonnen met brainstormen voor het jubileumjaar voordat het coronavirus Nederland bereikte”, legt ze uit. “Vorig jaar werd natuurlijk al wel duidelijk dat al die grote plannen lastig zouden worden. Want zo’n uniek jubileum wil je natuurlijk met de hele groep samen vieren. En dat kan nu niet. Daarom hebben we de feestelijke plannen uitgesteld.”

Cadeau
Toch wilde het bestuur het 75-jarig bestaan niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Daarom werd er een unieke jubileummok ontworpen die alle leden cadeau hebben gekregen. “Met dit cadeautje kunnen we ons jubileum toch nog een beetje vieren”, aldus Vos. Eigenlijk was het plan om alle mokken thuis te bezorgen, want sinds half december mochten scoutinggroepen in Nederland niet meer fysiek samen komen. Maar gelukkig kwam daar begin februari verandering in. Sindsdien mogen de jeugdleden weer naar het clubhuis komen om samen opkomsten te draaien. En dus kon de leiding de mokken toch nog persoonlijk overhandigen.

Over scouting Frederik Hendrik
Scouting Frederik Hendrik is gevestigd aan de Bavelse Hei 15, onder het viaduct tussen Bavel en Ulvenhout. De vereniging werd opgericht in 1946 en heeft momenteel een kleine 150 jeugdleden en vrijwilligers. Scouting Frederik Hendrik is een gemengde scoutinggroep voor jongens en meisjes. Lid worden kan vanaf 4 jaar.