Op zaterdag 3 maart vond de iScout plaats, een jaarlijks terugkerende spel waarbij deelnemende groepen een virtuele wereldreis maken. Dit doen ze door het antwoord te vinden op allerlei ingewikkelde vragen, waarbij het antwoord gegeven moet worden door een locatie op de kaart aan te wijzen. Om een paar voorbeelden van zulke vragen te noemen; “Vanuit de trein van Bexhill naar Brighton zien we een man in het gras liggen. Waar is dat?“, of “De oudste hangende monorail vervoerde ooit als reclamestunt een olifant, die er vervolgens uit is gevallen. Die olifant heeft een monument gekregen. Waar?“.
Om elke vraag te krijgen moet wel een ‘credit’ betaald worden, die te verdienen zijn met allerlei gekke doe-opdrachten. Zoals “Doe Romeo en Julia na, met Julia op een balkon en Romeo die knielend gitaar speelt”, “Ga romantisch dineren in de McDonalds” of “Maak zomerse jurkjes van fruit”.

Na een avond vol chaos, plezier en vooral veel creativiteit hebben we een mooie 54e plaats behaald. Op meer dan 400 deelnemende groepen geen slechte score!

iScout 2018 Romeo en Julia iScout 2018 fruitjurk iScout 2018 McDonaldsromantiek