Op zaterdag 11 maart, tijdens NLDoet, organiseert Scouting Frederik Hendrik haar jaarlijkse klusdag. Op die dag gaan we allerlei klussen doen om ons gebouw en terrein te onderhouden. Zoals bijvoorbeeld het vervangen van een aantal gesneuvelde ruiten, verlichting repareren, de luiken van het explorerlokaal op scharnieren zetten, onze nieuwe opslagruimte onderhouden en er de ingang van verbreden, de zandwal bij de parkeerplaatsen terug naar achter verplaatsen, houtblokken klein maken, en nog heel veel meer.

Uiteraard kunnen we dat niet met de leiding en het bestuur alleen. Daarom vragen we of er mensen zijn die ons hier mee willen helpen. Het maakt niet uit wat je specialiteit is, en zelfs voor mensen met twee linkerhanden hebben we nog wat geschikte klussen. We klussen van 09:00 tot 17:00, en voor iedereen die komt helpen is er aansluitend een barbecue om gezamenlijk op een productieve dag terug te kijken.

Opgeven kan via de intekenlijst in het halletje van ons clubhuis, of door te mailen naar klusdag@scoutingfrederikhendrik.nl. Vermeld daarbij of je ’s ochtends, ’s middags of allebei aanwezig bent, en of je mee wil lunchen en/of barbecuen. Vanwege de aard van de klussen en het feit dat de leiding zelf ook druk aan het klussen is, is het niet de bedoeling dat jeugdleden van scoutsleeftijd of jonger mee komen.