Scouts pionieren een vlotWie op zaterdag 16 juni bij de Galderse Meren was dacht daar misschien een groep waterscouts aan het werk te zien. Niet is minder waar; want het waren gewoon de landscouts van Scouting Frederik Hendrik. Tijdens een van de laatste bijeenkomsten van het seizoen ontpopten zij zich echter tot heuse waterratten, door op zelfgebouwde vlotten het water op te gaan.

Pionieren heeft voor de scouts zo vlak voor het zomerkamp geen geheimen meer, dus de vlotten waren al snel af en ook nog eens bijzonder stevig. Daarna hebben ze zich heel de middag op, rond en in het water heerlijk uitgeleefd. Met nu alleen nog een avond zomerkampvoorbereiding en de echte afsluitmiddag te gaan, was dit een prachtige einde van een seizoen dat heel vlot voorbij is gegaan. (We willen niet opscheppen, maar die woordspeling was te goed om niet te maken. Een beetje flauwe grappen maken boeit ons niets, dus zand erover.)